Det skal ikke være nogen hemmelighed at Japan ikke ligger i den billige ende af lande at rejse rundt i, men når det er sagt så kan det gøres til et overskueligt budget. Her kan du læse om mit rejsebudget for Japan.

I Nara kan man opleve hjortene helt gratis.

Budgettet er lavet ud fra en 21 dages rundrejse, hvor vi besøgte byerne Takayama, Kyoto, Osaka og Hiroshima. Turen startede og sluttede i Tokyo, men den by var ikke en del af rundrejsen, fordi vi havde boet i byen 4 måneder i forvejen.

______________________________________________________________________________

Rejsebudget overblik

Priserne er per person ved to personer, der rejser sammen.

Overnatning: 2427 DKK
Transport: 2269 DKK
Aktiviteter: 1113 DKK
Mad og drikke: 1569 DKK
Shopping og diverse: 611 DKK

IALT: 8389 DKK

Antal rejsedage: 21
PRIS PER DAG: 399 DKK

Kamikochi er oplagt til en god og gratis vandretur.

Rejsebudget noter

Inden vores rundrejse i Japan (som dette budget er lavet ud fra) havde vi boet 4 måneder i Tokyo. Det gør selvfølgelig at vores rejsebudget er lidt anerledes, end hvis det er første gang man besøger landet. Fx skulle vi ikke smage så meget forskellig mad.

Overnatning: Vi boede på nogle af de billigste hostels som vi kunne finde. Japanske hostels er generelt af rigtig høj standard med meget privatliv.

Transport: Fordi vi boede i Japan og havde et residence card, kunne vi ikke købe et Japan Rail Pass, så vi tog busser og tog rundt. Mellem Kyoto og Osaka tog vi Shinkansen, hvilket var dyrt. Vi kunne have fundet en meget billigere vej, men ville gerne betale ekstra for at opleve Shinkansen.

Aktiviteter: Her sparede jeg på den måde at jeg valgte at se flere templer udefra i stedet for at betale for indgang og så fravalgte jeg nogle enkelte museer. Til gengæld var vi i Universal Studios, som fylder over halvdelen af vores aktivitetsbudget. Uden turen til Universal Studios, havde jeg kun brugt 315 DKK.

Mad og drikke: Fordi jeg havde smagt næsten alt det japanske mad inden rundrejsen, så sparede jeg meget på denne post. Jeg spiste kopnudler til aftensmad mange gange og valgte altid det billigste alternativ.

Shopping og diverse: Her sparede jeg også meget, men måtte købe nogle ting jeg manglede til resten af mit ophold i Japan (fx et par bukser og noget sæbe). Derudover købte jeg enkelte gaver og så et forlystelsesfotografi fra Universal Studios – og det var dyrt!

Gratis oplevelse Japan
Denne kendte shrine er gratis at opleve.

Tips til at spare penge i Japan

• Spis mad fra Family Mart, 7 Eleven og Lawson. Det er mad af fin kvalitet og er meget billigt.
  • Spis den lokale mad på billige steder (f.eks. Sukiya og Nakau)
  • Gå rundt i byerne. Det kan blive dyrt at bruge metroen i længden
  • Led efter dine gaver og hvad du ellers mangler i Daiso, der er en 100 YEN butik. 100 YEN er cirka 6 DKK. Man kan købe alt i Daiso!
  • Opsøg de gratis oplevelser. Mange af de bedste oplevelser jeg var på var gratis.
  • Køb ikke drikkevarer når du spiser ude. Vand eller grøn te er gratis på alle spisesteder I Japan.
  • Vælg de billigste overnatningsmuligheder. De er af høj standart i Japan.
Billig mad Japan
Mad fra Sukiya, der koster cirka 20 DKK for et måltid.

Læs også:

3 Comments on Rejsebudget for Japan

1. Tak for nogle gode fif! Vil selv virkelig gerne til Japan på et tidspunkt. Helst i mit sabbatår, hvis alt altså åbner op og det bliver forsvarligt igen… Så jeg gemmer da lige dit opslag – meget relevant.
    Tusind tak <3 <3

Kh.
    Sif

• Hej Sif 🙂
      Jeg er glad for at du kan bruge det! Hvis du vil bo i Tokyo på et billigt hotel, så kan jeg anbefale Mustard Hotel Asakusa. Det ligger meget centralt i en hygge bydel og så har de en gratis “mini-onsen”.
      Jeg håber at du vil få en fantastisk rejse.