Denne uge har været lidt kaotisk, fordi jeg har skulle afslutte rundrejsen, tilbage til Tokyo for at pakke om og så flytte videre til Hokkaido. Jeg kommer til at savne Tokyo virkelig meget!

Mandag startede vi dagen med at tage til Hiroshima Peace Memorial Park, hvor der finde A-Bomb Dome og nogle forskellige mindemonumenter for ofrene for atombombesprængningen i 1945. I parken lå der et tilhørende museum og det er uden tvivl det mest spændende museum jeg har besøgt i Japan. Det beskrev en masse forskellige aspekter af tragedien med tilhørende billeder og artefaktorer. Desværre fik jeg det ret dårligt inde på museet, så jeg måtte sidde ned flere gange og kunne ikke læse så meget af den ellers spændende tekst. Jeg ved ikke om det var på grund af de voldsomme billeder eller ej.

Efter museet gik vi hen til en overdækket shoppegade, fordi det regnede. I nærheden fandt vi Okonomimura, der er en 4 etagers høj opgang, hvor de kun sælger okonomiyaki. Det spiste vi selvfølgelig og det smagte rigtig godt!

Tirsdag tog vi til til Okunoshima, der også er kendt som ‘Rabbit Island’, fordi der bor omkring 1000 vilde kaniner på øen. Det var helt fantastisk at se kaninerne overalt på øen og så var den også historisk interessant! Da vi skulle hjem endte det med at tage 4-5 timer, fordi vi ikke havde fået det til at passe sammen med færgen og bussen.

Onsdag var sidste dag på vores rundrejse og vi tjekkede ud af vores lejlighed kl. 11. Vi startede med at sætte vores bagage i et skab på Hiroshima Station og efterfølgende tog vi til Hiroshima Castle. Det var et rigtig smukt slot! Det var vores eneste plan for dagen så vi gik bare rundt og så os omkring indtil kl. 19.00, hvor vores natbus gik mod Tokyo. Jeg havde svært ved at sove i bussen, så jeg fik kun omkring 2-3 timers søvn den nat og det kunne godt mærkes dagen efter!

Torsdag ankom vi til Shinjuku Station kl. 07:45 og tog direkte mod vores Share House, for at pakke om. Det var rart at være tilbage igen og specielt at se Jonas! Jeg fik pakket det hele på en nogenlunde måde, men hold nu op hvor er min bagage tung og jeg har det meste i en stor rygsæk! Efter at have brugt flere timer på at pakke om og snakke med Jonas så tog vi mod Asakusa, hvor Gitte og jeg skulle bo på et hostel. Jeg satte mine ting hurtigt og gik med Jonas ud for at spise. Vi spiste Tendon og det smagte rigtig godt. Efterfølgende gik vi rundt i nogle timer og så på lidt butikker og ellers bare snakkede om hvad vi hver især havde lavet de sidste uger. Det var en rigtig hyggelig aften. På vores hostel har de et mini-onsen og der afsluttede jeg selvfølgelig min dag!

Fredag vågnede jeg til styrtende regnvejr, der forsatte resten af dagen. Jeg tog først til Akiba for at købe de sidste praktiske ting jeg manglede og derefter til Koto-Ku City Hall for at melde flytning (…det kan man ikke gøre på nettet i Japan og man skal tilmed også melde indflytning i den nye by). Efterfølgende tog jeg hen til Share Houset hvor jeg havde aftalt at mødes med Jonas. Jeg var der nogle timer før han selv var, og det var lidt underligt fordi jeg ikke har et værelse længere. Det var dog rart med nogle timer i ‘mit hjem’, hvor jeg ikke skulle tænke på flytning, pakning eller andet praktisk, men bare kunne slappe af. Da Jonas kom hjem så vi en dokumentarserie og lavede mad. Det var ikke noget stort og præcis som jeg gerne ville have det min sidste aften i Tokyo. Det var ret hårdt at sige farvel!

Lørdag skulle vi til lufthavnen for at flyve til Hokkaido. Jeg fulgtes med Gitte, Yngvild og en dansk dreng. Vi kom fint frem og fik et rigtig godt første måltid. Desværre var der en del problemer med at give os vores værelser, så det tog rigtig, rigtig lang tid. Jeg skulle bo på værelse med Gitte og vi brugte resten af aftenen på at pakke ud. Det havde været en meget lang dag og vi var trætte, da vi gik i seng.

Vores første måltid på resortet. Det var rart at få frugt og grøntsager, da det er ret dyrt her i Japan!

Søndag morgen stod vi op til en helt fantastisk morgenmadsbuffet og det vi troede ville være et infomøde. ‘Infomødet’ viste sig at være en 8 timers arbejdsdag. Det var lidt hårdt fordi det var uventet og ovenpå den lange rejsedag dagen forinden. Det gik dog stadig rigtig fint og vi lærte en del om den restaurant vi skulle arbejde på. Vi åbner først for gæster 29. november, så de første dage er bare rengøring og klargøring til sæsonen starter. Det er rart at starte stille ud. Til frokost og aftensmad fik vi igen en rigtig god buffet. Efter arbejde tog vi direkte hjem og gik tidligt i seng. Vi bor 2 minutter fra resortet og der er en transferbus, der kører os gratis frem og tilbage!

Lidt billeder af min arbejdsplads, som jeg kommer til at bruge rigtig mange timer på de næste 3 måneder:

Jeg er glad for at være i Hokkaido og ser frem til at starte arbejdet ‘rigtigt’, når gæsterne ankommer, men jeg er også nervøs fordi restauranten er kæmpe stor. De folk jeg bor og arbejder med virker rigtig søde og jeg er positivt indstillet til det hele. Det er en helt ny del af min rejse – og så den sidste del, så jeg prøver at nyde det så meget jeg kan. Jeg har valgt ikke at skrive flere ugentlige dagbogsindlæg, fordi mit liv her højst sandsynligt bliver meget ensartet og ikke spændende for jer at læse. Jeg vil i stedet udgive en masse indlæg om Japan og specielt om Tokyo. Jeg håber at I vil følge med! Hvis I vil følge mere med i hvad der sker i min hverdag på resortet, så skal I følge mig på Instagram: https://www.instagram.com/eventyrlysten.dk/