Jeg er for alvor i gang med runderejsen og er i denne uge rundet Kyoto. Kyoto er en rigtig fin by og det er rart at være tilbage i noget storby – selvom Takayama også var fantastisk.

Mandag tog vi til Kamikochi for at vandre. Busturen derhen var en lille smule besværlig, men vi klarede det heldigvis. Vi ankom til noget af den smukkeste natur jeg nogensinde har set! Turen gik godt og vi havde rigtig fint vejr. Det var virkelig en god oplevelse, som jeg sent vil glemme. Jeg vil lade billederne tale for sig selv.

Tirsdag tog vi bussen fra Takayama til Kyoto. Jeg glædede mig meget til at se Kyoto! Busturen gik fint. Gitte og jeg fik snakket en masse og spillet kort. Da vi ankom til Kyoto fandt vi vores hostel. Det var fint – Men ikke helt så fint som det i Takayama. De hostels vi har boet på har begge haft sådan nogle ‘huller’ i væggen med et gardin for. Det vil altså sige at jeg har mere privatliv her, end jeg har haft på alt tiden i Share Houset i Tokyo. Resten af dagen brugte vi på at udforske vores område. Vi bor tæt på et meget kendt marked, så det er rigtig godt. Vi gik begge tidligt i seng, for at stå tidligt op dagen efter.

Onsdag stod vi op kl. 05.00, fordi vi ville være ved Fushimi Inari Shrine før alle de andre turister. Vi var der selvsagt ret tidligt og der var heldigvis ikke kommet særlig mange andre mennesker. Efter at have set den kendte Shrine tog vi turen til Kinkakuji (Golden Pavillion), der var virkelig smuk! Det var en fantastisk oplevelse og noget af det smukkeste menneskeskabte jeg nogensinde har set. Det var en rigtig god dag, hvor vi fik set nogle af de allervigtigste ting i Kyoto.

Torsdag stod vi igen meget tidligt op for at være i bambusskoven før de andre turister. Igen lykkedes det fint og jeg var glad for at få oplevet skoven. Efterfølgende gik vi lidt rundt og undersøgte den bydel vi var kommet til (Arashiyama). Det var en meget hyggelig og stemningsfuld bydel. Vi gik efterfølgende op til Arashiyama Monkey Park, hvor der var en masse søde aber! Det var en helt fantastisk oplevelse og vi havde tilmed en fantastisk udsigt udover Kyoto.

Fredag startede vi dagen med at gå til Nijo Castle. Jeg var kun inde i haven og den var rigtig fin. Efterfølgende tog vi en længere gåtur til Kyotos botaniske have. Den var meget hyggelig og jeg er vild med botaniske haver! Gåturen til haven var god og vi fik set lidt forskellige butikker på vejen. Til frokost spiste vi på en buffetrestaurant, hvor vi fik pizza. Vi savnede begge to pizza, så det var helt perfekt!

Lørdag ville jeg undersøge det område vi boede i yderligere. Jeg startede med at besøge en meget kendt Starbucks i Gion kvarteret. Den er bygget i et meget gammelt hus og i rigtig japansk stil. Det vil sige at man skal tage skoene af og sidde på gulvet. Det var en underlig kontrast at sidde i så japanske omgivelser med en Starbucksdrik i hånden. Resten af dagen brugte jeg på at gå rundt og opleve de ting jeg nu kom forbi. Det var en rigtig god og afslappende dag.

Søndag var vores sidste dag i Kyoto og vi havde begge fået set de ting vi egentlig ville i byen. Det eneste vi manglede var Kyoto Tower, så det gjorde vi. Der var en rigtig fin udsigt udover byen. Vi gik efterfølgende tilbage til vores eget kvarter, hvor vi spiste en god frokost. Det var en meget afslappende dag og en perfekt sidste dag i Kyoto.

I morgen går turen videre til Osaka og der har vi mange spændende planer, så det glæder jeg mig til.